Carina Geldhauser – invald i Global Young Academy

Carina Geldhauser, Matematikcentrum, Lunds universitet har valts in som ledamot i Global Young Academy, GYA.

– Publicerad den 7 March 2022

Carina Geldhauser. Foto.

GYAs vision är vetenskap för alla; vetenskap för framtiden, och dess uppdrag är att ge en röst åt unga forskare runt om i världen. GYA som grundades 2010, är ​​en oberoende vetenskapsakademi med 200 framstående unga forskare som är i början eller mitt i sin karriär, från sex kontinenter. De väljs utifrån olika discipliner baserat på deras akademiska förträfflighet och engagemang för samhället. GYA-medlemmar väljs in på en femårsperiod. För närvarande har GYA medlemmar och alumner från 94 länder. GYAs administrativa kontor är offentligt finansierat och värd vid den tyska nationella vetenskapsakademin Leopoldina. Det breda utbudet av GYA-aktiviteter stöds av en rad internationella offentliga och privata finansiärer.